لوگو ها 1 300x300 - گردهمایی فناورانه صنایع ، شرکتهای دانش بنیان 98

گردهمایی فناورانه صنایع ، شرکتهای دانش بنیان ۹۸

گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت­های دانش بنیان و استارت آپهای صنعت غذایی

همراه با نمایشگاه نوآوری صنعت غذا و نوشیدنی و نشستهای تبادل فناوری و نوآوری

به گزارش روابط عمومی شرکت پروتئین گستر سینا، گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی از صبح روز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۶/۱۰ به مدت سه روز در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، در این مراسم نیازهای فناورانه شرکت­هایی هلدینگ صنایع غذایی سینا از جمله شرکت پروتئین گستر سینا (گوشتیران، ماهیران، مرغ خانگی) بهنوش، پاک، زمزم، پاکدیس…، نیز با حضوران مدیران ارشد این مجموعه جناب آقایان دکتر دادخواه، مهندس عسکری و سخنرانی­های مدیران واحدهای تحقیق و توسعه هر شرکت برگزار شد.
سرکار خانم دکتر شکرانه مدیر تحقیق و توسعه شرکت پروتئین گستر سینا به ارایه مطالبی در ارتباط با لزوم نیاز به بسته بندی­های اسکین در صنایع غذایی اشاره­ایی نموده و بیان کردند برای تهیه زیره و رویه این بسته بندی متکی به واردات از سایر کشورها می­باشیم. در واحد ماهیران نیز سخنرانی با حضور سرکار خانم دکتر چناری  مدیر تحقیق و توسعه این واحد در ارتباط با تکثیر و پرورش ماهیان بومی با ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه در سال ایراد شد و ایشان بیان داشتند با توجه به واردات بچه ماهی در کشور و وابستگی ما به این صنعت ضرورت تحقیق بر پایه ماهیان بومی منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای تامین نیاز پرورش دهندگان بیش از پیش احساس می­شود.
طبق آمار در این همایش، حدود ۵۵۰ نفر فناور برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۵ نفر از شرکت­های دانش بنیان و ۲۰ شرکت از تولیدکنندگان صنعتی نیز در این گردهمایی حضور داشتند.
دکتر علی وحدت در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی ، با اشاره به اینکه آمار و ارقام این سه روز نشان می‌دهد که شرکت‌ها سه روز پر بار را سپری کرده‌اند، اظهار کرد : آرزوی صندوق نوآوری این است که بتواند اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه‌های مختلف بزرگ کند. وی ادامه داد :  صندوق سعی کرده است فعالانه در اکوسیستم فناوری و نوآوری و در تمام اتفاقاتی که در حوزه فناوری در کشور رخ می‌دهد حضور داشته باشد تا به هدف اصلی دولت که توسعه اقتصاد دانش بنیان است، دست پیدا کند؛ از همین رو در صندوق شاهد رویدادهایی از این جنس هستیم و رقم ۳۷۵ میلیارد تومان قرارداد که در این سه روز منعقد شده برای شرکت‌های دانش بنیان عدد بزرگی است.
دکتر محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی عنوان کرد:  اگر در حال حاضر کشور هیچ دشمنی هم نداشت و تحت فشار شدید خارجی نبود باز هم نیاز بود تا از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. از آنجا که آب، زمین و امکانات محدود بوده و جمعیت در حال افزایش است، ناچاریم  اهداف و روش‌‌هایمان را تغییر دهیم تا بتوانیم زندگی بهتری را برای نسل آینده فراهم کنیم. واعظی با اشاره به اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم، بلکه با به‌کارگیری فناوری‌های نوین شاهد رشد جهشی در این زمینه خواهیم بود، تصریح کرد: این وظیفه ماست که زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم. از این‌رو تمرکز و توجه به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان را نیز فراهم کند.
گردهمایی فناورانه صنایع ، شرکت های دانش بنیان و استارت آپهای صنعت غذایی - 2
سایر اخبار
حضور شرکت پروتئین گستر سینا (گوشتیران) در سی وامین نمایشگاه بین المللی آگروفود 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید