لوگو ها 1 300x300 - صعود پرسنل پروتئین گستر سینا ( گوشتیران - ماهیران ) به قله ساکا

صعود پرسنل پروتئین گستر سینا ( گوشتیران – ماهیران ) به قله ساکا

قله ساکا
ارتفاع : ۳۳۱۵ متر
تاریخ اجرا : ۹۷/۸/۴
طول مسافت طی شده : ۱۷٫۹۱ کیلومتر
مدت زمان طی شده: ۹ ساعت
سرعت متوسط: ۲ کیلومتر در ساعت
سرپرست برنامه : حمید رودسرابی
تهیه کننده گزارش : مهرداد پرویژه
مهندس مهرداد پرویژه
شرح برنامه:
به گزارش واحد روابط عمومی شرکت پروتئین گستر سینا ، صبح ۹۷/۸/۴  بر اساس هماهنگی های قبلی اعضا مشخص راس ساعت مقابل شرکت پروتئین گستر سینا حاضر و سوار بر یک دستگاه مینی بوس شده و به سمت اتوبان همت به سمت شرق رفته سپس به جاده لشگرک پیچیده و در انتهای جاده به سمت راست، بلوار امام خمینی لواسان را تا انتها ادامه داده تا به روستای افجه می رسیم . انتهای روستا مسیر پاکوب از دره شروع می شود .
 ساعت ۶:۴۵ پس از آماده شدن، همگی در صفی مرتب با سرقدمی حمید رودسرابی از تنه درختی که بعنوان پل چوبی روی رودخانه کوچکی بود عبور کردیم و در مسیر صعود که جاده خاکی است ، پیش رفتیم . پس از رسیدن به باغ های میوه در دو طرف جاده خاکی ، برای انجام حرکات کششی و معارفه همنوردان ، در سایه درختان باغ توقف کوتاهی داشتیم و مجدد مسیر پاکوب را ادامه دادیم . آبشار زیبایی نیز در سمت راست مسیر جلوه نمایی می کرد که به نام پس کوهک شناخته شده است .
در همین مسیر به دوراهی می رسیم  مسیر صعود قلل پرسون و ریزان است که از دشت هویج می گذرد . این دشت که به شکل مربع و کاملاً مسطح است در انتهای جاده خاکی مذکور واقع شده و از مراتع معروف شمال تهران به شمار می رود . مسیر سمت چپ از رودخانه گذشته و پس از گذر از دشت بسیار زیبایی که محل مناسبی برای صرف صبحانه بود ، ادامه مسیر صعود به قله ساکا می باشد. ساعت ۸:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه توقف در این دشت برای صرف صبحانه داشتیم. پوشش گیاهی منطقه سرشار از تره کوهی ، بوته های گون، و گلهای صحرایی زیبا می باشد.
پس از پشت سر گذاشتن دشت زیبا ، آبشار پلکانی بسیار زیبایی رویت می شود که به نام سوستون معروف است . این آبشار سه پله ای در دره ی حدفاصل دو قله ی ریزان و آتش کوه قرار گرفته است .
مسیر به سمت قله ساکا به سمت شمال غرب پیش می رود . ساعت ۱۱:۰۰ به قله ای به ارتفاع ۳۳۱۵ متر می رسیم که بنا به گفته برخی این قله ساکا می باشد. هوا رو به نامساعد شدن پیش میرفت و مه با سرعت زیادی منطقه را در بر می گرفت. جهت صعود به قله ساکا مجدد مسیرمان را به سمت شمال ادامه دادیم که متوجه شدیم مسیر اشتباه بوده و به سمت یال جنوبی آتشکوه می باشد . لذا مجدد به قله فرعی برگشته و به سمت جنوب که به یال شمالی ساکا میرود، ادامه دادیم . مه غلیظی تمام منطقه را پوشانده بود بنابراین سرعت حرکت را بیشتر کردیم و به علائم رعد و برق نیز دقت می کردیم که در صورت احساس گزش یا بوی سیر حتی بدون صعود به قله منطقه را ترک کنیم . خوشبختانه توانستیم بدون خطر از گرده سنگی زیر قله عبور کرده و ساعت ۱۱:۴۵ به قله ساکا به ارتفاع ۳۳۱۵ متر رسیدیم. بدون فوت وقت در چند دقیقه چند عکس یادگاری گرفته و سریعا فرود آمدیم .
طبق سفارش های سرپرست و مسئول فنی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق و گم شدن مسیر ، همه همنوردان با فاصله کم از همدیگر از قله فرعی نیز گذشته و تا زین اسبی با سرعت بیشتری فرود آمدیم. در طول مسیر مه غلیظ و بارش باران ، هیجان خاصی ایجاد کرده بود . ساعت ۱۲:۵۰ به زین اسبی رسیده و تقریبا پایین محوطه مه آلود رسیده بودیم و توانستیم استراحت کوتاهی داشته باشیم.
مجدد مسیر صعود را فرود آمده و از زیبایی های کوه های اطراف و ابرها لذت می بردیم. روی قله بدلیل مه غلیظ قادر به دیدن قله های اطراف نبودی .
طبق نظر اکثریت برای صرف ناهار به سمت دشت هویج رفتیم که کمی مسیر را دورتر میکرد. ساعت ۱۴:۰۰ به دشت هویج رسیده و ۳۰ دقیقه برای صرف ناهار توقف داشتیم . خانواده های بسیاری نیز برای گذران تعطیلات آخر هفته به این منطقه آمده و اطراق کرده بودند و متاسفانه باز هم صحنه رقت انگیز زباله های رها شده در طبیعت و عدم احساس مسئولیت برخی گردشگران نسبت به حفظ محیط زیست آزار دهنده بود .
سپس از مسیر جاده خاکی ساعت ۱۶:۰۰ به روستای افجه رسیده .
پس از رسیدن به تهران با آرزوی صعودی دیگر از سرپرست محترم برنامه اقای حمید رودسرابی برای اجرای برنامه عالی و روز خوبی که گذرانده بودیم تشکر و از یکدیگر خداحافظی نمودیم .
سایر اخبار
بزرگداشت مقام زن و تولد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری کارگاه روانشناسی و مشاوره خانواده به همین مناسبت در شرکت پروتئین گستر سینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید